Behandel
vergoeding

WAT KAN DE OEFENTHERAPEUT MENSENDIECK VOOR U BETEKENEN?

mensendieck

WAT KAN DE PSYCHOSOMATISCHE OEFENTHERAPEUT VOOR U BETEKENEN?

Stress, wij hebben er allemaal dagelijks mee te maken.

Als wij deze stress niet afwisselen met ontspanning raken wij uit balans, met als gevolg psychische  en/of lichamelijke (psycho-somatische) klachten.

Wellicht herkent u lichamelijke klachten als:

Aanhoudende moeheid, slaapproblemen, gespannen nek- schouder- of armspieren, spanningshoofdpijn, lage rugpijn, misselijkheid, maag-darmstoornissen, verminderde weerstand, pijn/druk op de borst, hartkloppingen, benauwdheid, duizeligheid, verhoogde bloeddruk.

Of herkent u psychische symptomen als:

Gejaagdheid, concentratievermindering, vergeetachtigheid, piekeren, besluiteloosheid, prikkelbaarheid, irritatie, somberheid, angst, niet meer kunnen genieten, lusteloosheid, desinteresse, onzekerheid.

Ook in uw gedrag zijn tekenen van stress merkbaar als:

Minder presteren, meer fouten maken, chaotisch gedrag, uitbarstingen van woede en huilbuien, bijna ongevallen, meer roken, overmatig alcoholgebruik, toegenomen gebruik van slaap- en kalmeringsmiddelen, vermijden van sociale contacten.

Samen met de psychosomatische oefentherapeut

- gaat u op zoek naar de oorzaak van uw klachten

- kijken we naar de manier waarop u met problemen en klachten omgaat

- leert u welke invloed uw gedachten, emoties en gedrag hebben op uw klachten

- leert u door oefeningen te ontspannen, beter te ademen, en aandachtiger in het hier en nu te zijn

Door deze totaal aanpak zult u ervaren weer in balans, tot rust en in uw kracht te komen.